Wednesday, May 12, 2010

Aku ingin lari seketika...

Setelah sekian lama, kini aku menyedari hidup ku tak pernah lari dari masalah...
satu persatu datang ke dalam ruang hidup ku,
aku pernah rasa menyesal lahir ke dunia ini,
aku menyesal merasai kehidupan di dunia yang nyata..

tapi kata orang kita tak boleh melawan apa yang telah di tentukan untuk kita,
kerana setiap satu dari kita ada jalan masing2..
sama lah juga seperti hidup ni umpama roda,
ada ketika nya kita diatas dan tiba2 berada di bawah..

Tapi adakah nasib ku akan berubah???
apa yang perlu aku lakukan??

Aku tersepit di antara reality dan fantasy hidup..
aku terasa seperti ingin mencipta jalan hidup ku sendiri,
tapi mampu kah aku???

Aku ingin lari dari kenyataan dan pergi dunia yang penuh dengan fantasy,
tapi di mana harus ku tuju, di mana kah dunia fantasy yang boleh aku pergi???

Adakah aku perlu untuk terus lari dari dunia ini...
ataupu aku hanya perlu berdoa dan menunggu untuk kurangkan masalah yang ada..
dan adakah aku perlu hadapinya dengan sabar...

Kawan ku berkata hadapinya dengan senyuman..
dan ada juga kawan ku berkata "dalam tension pun ko boleh gelak"..
aku hanya senyum da berkata..masalah tu tak kan selesai walaupun kita menanggis..
aku senyum tak bermakna aku gembira dan bahagia.. aku senyum untuk hiburkan diri sendiri dan orang lain....
walaupun kekadang aku terlupa untuk senyum kerana masalah yang terlalu berat..
tapi aku sentiasa ingat untuk terus menjaga hati orang lain....

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates